Bringing out the best in people
Mijn persoonlijke drijfveer om voor OBM te kiezen
• ik zocht een tool om blijvende verandering te realiseren, zeker ook op het complexe vlak van cultuurverandering
• ik ook de ‘hardere’ executives en managers wil bedienen die willen weten wat mijn begeleiding en interventies oplevert in cijfers
• een methodiek ambieer die samen laat komen waar ik van houd; meetbaar resultaat en blijvende! gedragsverandering
Degenen die mij kennen weten dat ik degelijk ben, zo ook in het maken van een keuze in het enorme aanbod aan opleidingen. Een doordachte beslissing dus om te kiezen voor de opleiding tot Organisational Behaviour Management. Mijn kennis en ervaring met OBM wil ik graag doorgeven via deze open inschrijving (uiteraard is een in-company training ook mogelijk).
OBM wordt wereldwijd gedoceerd, o.a. aan Harvard Business School en in Nederland aan de Amsterdamse VU. Grondlegger van OBM is de Amerikaanse klinisch psycholoog Aubrey Daniels. Inmiddels 84 jaar maar nog volop aan het werk vanuit zijn gerenommeerde consultancy bedrijf.
Praktijkvoorbeeld
Binnen een bedrijf wordt afgesproken dat er geen jaarlijkse beoordelingsgesprekken meer plaatsvinden, maar dat het gewenste gedrag is dat mensen elkaar continu feedback geven. Aan de voorkant van het gedrag worden vervolgens diverse zaken georganiseerd. Alle managers en medewerkers gaan naar een feedbacktraining, iedereen ontvangt een mooi boekje met het waarom van de verandering, nieuwe systemen voor feedbackgeven worden ingericht, inclusief een slimme app. Al deze zaken kunnen ervoor zorgen dat mensen de nieuwe manier van feedbackgeven een keer gaan uitproberen. Of ze het nieuwe gedrag echter ten volle omarmen en blijvend laten zien hangt er volledig vanaf wat het continue feedback geven hen oplevert. Alleen bij positieve, directe, zekere opbrengsten blijven mensen dit gedrag vertonen. Bij positieve onzekere, toekomstige opbrengsten neemt de kans snel af, laat staan als feedback geven directe negatieve opbrengsten oplevert, zoals, spanning en onzekerheid hoe de feedback ontvangen wordt. Het gewenste gedrag komt dan alleen tot stand vanuit druk bijvoorbeeld door opgelegde minimale targets.
Voor ondernemers, leidinggevenden, team- en projectleiders die doelen willen realiseren en blijvende gedragsverandering.
Is het voor jou herkenbaar dat je heel goed weet wat je met jouw organisatie of team voor ogen hebt, dat je weet welke doelen je wilt bereiken en waarom, maar dat je oprecht worstelt met de vraag ‘Ja Maar Hoe Dan?’
OBM is een wetenschappelijk bewezen methode die performance management combineert met de wetten van gedragspsychologie. Zij focust op benodigde voorwaarden aan de voorkant van gedrag én met name op de opbrengsten kant na het gedrag. Immers alleen bij voldoende positieve opbrengsten gaan mensen gewenst gedrag omarmen.
Op dit moment staat geen open inschrijving training gepland. Wel is deze training op in-company basis mogelijk, afgestemd op de specifieke wensen van de groep.
Stuur een mail naar karin.niesing@waardebron.nl om je in te schrijven of bel me op 06 – 18 970 431 voor meer informatie.